לקראת חגיגות שנות התשעים לעיר נתניה הכינו צוותי החינוך של מוזיאון נתניה ובית הבאר תכניות הדרכה משותפות לבתי הספר היסודיים. על פי החלטת הנהלת העיר, ההדרכה לכיתות ד׳ הלומדות את הנושא "נתניה עירי" היה משולבת באותו יום ביקור בשני המוזיאונים, על מנת לאפשר לכל התלמידים להכיר את סיפורה של העיר בראייה רחבה וכוללת.
כיתות א’ - שימושי המים
כיתות ב׳ - נתניה חוגגת -
תיאום עם מוזיאון העיר נתניה.
ההצגה תתקיים בבית הספר.
כיתות ג’ השכונה שלי-
תיאום עם מוזיאון לתולדות העיר.
מסיבת יום הולדת 90 לנתניה
תיאום עם בית הבאר.
כתות ד׳ - מחזון למציאות
חוויה לימודית להכרת סיפורה והתפתחותה של נתניה ממושבת פרדסים לעיר משגשגת.
בסיור בתערוכת הקבע במוזאון בית הבאר יושם דגש על החיים במושבה, הפרדסנות, חפירת הבאר מציאת המים ומשמעותם להתפתחות המושבה. במוזיאון העיר יושם דגש על חזון המייסדים, עובד בן עמי, קשיים ואתגרים שעמדו בפני הראשונים, המנדט הבריטי בארץ ישראל.
סיפור התפתחותו של ענף היהלומים קשיים הישגים והצלחות.
נתניה קולטת עליה, התפתחות התיירות והקיט. הביקור ישולב במשימות משחק, קטעי תאטרון צילום וחידות מאתגרות.
תיאום עם בית הבאר ומוזיאון העיר נתניה.
כתות ה׳ - סיפורה של נתניה - אתגרים והישגים
*סיור חווייתי ברחבי נתניה הלוקח את התלמידים בעקבות החלוצים אל ימי הקמתה וההתמודדות עם חבלי הלידה של נתניה - אתגרי גאולת הקרקע, המחתרות וייבוש הביצות.
אתגר העלייה, השפה והתרבות - נכיר מקרוב את התמודדותם של עולי תימן בראשית ההתיישבות בנתניה כמקרה בוחן. נשחק משחק בריטים אל מול אנשי המחתרות ונפענח כתב מורס לסיוע למעפילים להגיע לחוף.
תאום עם בית הבאר.
*סיור רגלי חוייתי לאתרי ראשונים וסיפורי ההעפלה מלווה בחידות דרך ומשחק.
תיאום עם מוזיאון העיר נתניה.
כתות ו׳ - הנהגת תלמידים ומועצות התלמידים - מתכננים את העיר של המאה ה 22-
משחק חווייתי המזמן לתלמידים אפשרות להיכנס לנעליהם של חברי מועצה האחראים על תכנון ובניה של העיר בתחומים שונים כגון: תיירות, חינוך, תעשייה, ספורט ועוד.
הצעות התכנון והבניה מובאות בפני כל חברי המועצה תוך הבאת השיקולים וההחלטות ומתקבלות לאישור בדרך דמוקרטית על פי הצבעת הרוב.
בסוף הפעילות -צילום העיר העתידית וכתיבת חזון.
תיאום עם מוזיאון העיר נתניה